Képzés

2017. szeptember 15.

Fast Forward Program

A Filmalap célja a piac diktálta helyzetekre való gyors reakció, a szakemberhiány megszüntetése és a hazai filmes szakma versenyképességének növelése. Az erre a célra létrehozott Fast Forward Program küldetése, hogy a hazai szakmai környezetből jelenleg hiányzó, rövid képzésekkel fejlessze a szakembereket és belépési lehetőséget nyújtson a szakma iránt érdeklődők számára.

 

A program elsősorban intenzív és gyakorlatiorientált workshopokat kínál. Előadóink aktív, tapasztalt és sikeres filmkészítők, filmes szakemberek, ami lehetővé teszi az elmélet és gyakorlat megfelelő egyensúlyát. 

 

A 2019–2020-as FFP brosúra innen tölthető le, a 2018-2019-es programfüzet innen. A 2017-2018-as évad programfüzete ezen a linken található.

 

Aktuális képzések, workshopok

Október

KÖZÖSSÉGI MÉDIA - Mítosz és valóság

MARCO ODASSO

A müncheni Stereolize ügynökség vezetője, amely interaktív tartalmak gyártásával, marketinggel és értékesítéssel foglalkozik. Több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik a marketing területén, a közösségi oldalakat már nagyon korán elkezdte használni és figyelni – egy ideig digitálismarketing-tanácsadóként és stratégaként is dolgozott. Gyakorlott előadó és tanár, a marketingtevékenység a közösségimédia-felületeken a szakterülete.

Előadás:

Időpont: 2019. október 21. 18.00
Helyszín:
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (1121 Budapest, Zugligeti út 9–25.)  

Hogyan érjük el a potenciális közönségünket, és mitől lesz ütős a kampányunk? Hogyan tudjuk valóban hatékonyan használni a közösségi oldalakat? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre válaszolhassunk, mindenekelőtt meg kell értenünk, mi a közösségi média, és mi nem. Az előadás során Marco Odasso sorra vesz néhány elméletet és gyakorlati tudnivalót arról, hogyan érdemes ezen a területen dolgozni.  

Kinek ajánljuk:

  • producerek
  • social media / online marketing menedzserek
  • rendezők
  • forgalmazók
  • moziüzemeltetők
  • grafikusok  

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció október elején indul.

Worshop:

Időpont: 2019. október 22. 10.00–17.00
Helyszín: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (1121 Budapest, Zugligeti út 9–25.)  

Fontos tisztában lenni azzal, hogy egy veszélyes és folyamatosan változó terepre merészkedünk. Muszáj ezeken a platformokon stratégiákban gondolkodnunk, és megértenünk, mitől lesz egy-egy kampány sikeres. Jól kell felmérnünk a lehetőségeinket, és elengedhetetlen, hogy meg tudjuk különböztetni a valódit a hamistól.  

Kinek ajánljuk:

  • producerek
  • social media / online marketing menedzser
  • rendezők  

A workshopra saját egész estés dokumentum-, játék- vagy animációs filmmel lehet jelentkezni, a gyártási fázistól függetlenül, csoportosan (max. 3 fő) és egyénileg is.

Részvételi feltételek (angol nyelven):

-referencia munkák (max. 2 oldal)
-jelentkezési lap beküldése - A jelentkezési lap letölthető INNEN.

  • cím/munkacím
  • műfaj
  • szinopszis
  • gyártási fázis
  • rövid marketingterv
  • célközönség meghatározása

Jelentkezési határidő: 2019. szeptember 30.

Az angol nyelvű workshop ingyenes. A helyek száma korlátozott, ezért kérjük, időben regisztrálj. A pályázatok beérkezése után értesíteni fogunk. 

Regisztráció: https://mnf.hu/hu/palyazatok/marco-odasso-workshop

 

CÉLKERESZTBEN A VIZUALITÁS - A filmes dizájn- és marketingstratégiák

ESPINAR GABRIEL

A The Film Agency kreatívigazgatója, aki az ügynökség kreatív- és marketingszolgáltatásaiért felel. Audiovizuális kommunikáció szakon szerzett diplomát, videós szerkesztőként és tervezőgrafikusként végzett, később a Young & Rubicamnél volt gyártásvezető. Munkája során nemzetközi marketingstratégiák felépítésén dolgozik, olyan filmek fesztiválszerepléseit menedzselte, mint a Saul fia vagy A fiú és a szörnyeteg, emellett a Netflix és a Film Factory számos produkciója is hozzá tartozik.

Előadás:

Időpont: 2019. október 10. 18.00
Helyszín: Budapesti Metropolitan Egyetem (1077 Budapest, Rottenbiller utca. 17–19.)

Espinar Gabriel a plakáttervezési és -kivitelezési folyamatot segít átgondolni lépésről lépésre, valamint megfogalmazni a célirányos és hatékony kreatív munka stratégiai csomópontjait, amelyekkel még a tervezés előtt fontos tisztában lenni.

Kinek ajánljuk:

  • grafikusok
  • forgalmazók
  • producerek
  • rendezők
  • filmszakos hallgatók

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció szeptember végén indul.

Workshop:

Időpont: 2019. október 10–11. 10.00–17.00
Helyszín: Budapesti Metropolitan Egyetem (1077 Budapest, Rottenbiller utca. 17–19.)

A műhelymunka során a résztvevők olyan működőképes stratégiát dolgoznak ki egy-egy projekthez, amely kapcsán mérlegre kerülnek a filmtervek és a megvalósításra váró vizuális ötletek. Nem pusztán egy jó plakát kidolgozása a cél, hanem a teljes marketingdizájn felépítése.

Kinek ajánljuk:

  • grafikusok

Részvételi feltételek:


- Grafikai program alapos ismerete. Az Adobe (Indesign, Illustrator és Photoshop) program használói számára a szervezők asztali gépeket biztosítanak a workshop idejére, az ettől eltérő programot használóknak saját géppel kell érkezniük.
- Referencia (pdf formátumban, max 5 oldalas) – képmontázs vagy portfólió saját munkákból (lehetőség szerint a workshop témájához kapcsolódó, leginkább releváns grafikai anyagok.)


Jelentkezési határidő: 2019. szeptember 23.


A workshop angol nyelvű. A helyek száma korlátozott, ezért kérjük, időben regisztrálj, és csak akkor jelentkezz, ha mind a két napon és az előadáson (2019.október 10. 18:00) is részt tudsz venni.

Regisztráció: https://mnf.hu/hu/palyazatok/espinar-gabriel-workshop 

 

Szeptember

Hang–kép–történelem – Michael Nyman, a zeneszerző és a filmkészítő - AZ ESEMÉNY ELMARAD EGÉSZSÉGÜGYI OKOK MIATT!

MICHAEL NYMAN
A brit komponista kétségkívül egyike a legnépszerűbb, legbátrabban kísérletező zeneszerzőknek. Életműve a saját együttesének írott daraboktól a szimfonikus zenekaroknak, kórusoknak, vonósnégyeseknek szerzett kompozíciókig terjed, emellett karmesterként, zongoristaként, íróként, filmrendezőként, zenetörténészként és fotósként is számon tartják. A filmrajongók elsősorban a Zongoralecke és Peter Greenaway alkotásainak állandó zeneszerzőjeként ismerhetik, aki A rajzoló szerződésétől a Prospero könyvein át A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője című filmig számos moziban szolgáltatta a zenét a rendező vízióihoz. Emellett Michael Winterbottom Csodaországa, a Gattaca is az ő dallamaival hódította meg a világot. Újabban a kései húszas évek némafilmjeihez szerez zenét, és önálló filmalkotóként is kísérletezik.


MICHAEL LOEBENSTEIN
A bécsi Osztrák Filmmúzeum igazgatója és a Filmarchívumok Nemzetközi Szövetségének (FIAF) főtitkára. A filmmúzeum Kutatási és Oktatási Osztályának alapítója, amelynek vezetője is volt 2004 és 2011 között, később Ausztráliában igazgatta a Nemzeti Film- és Hangarchívumot egészen 2016-ig. A kilencvenes évek vége óta dolgozik kutatóként és kurátorként a filmarchiválás, a filmtörténet, a digitális kultúra és örökség különböző területein. Újságíróként, szerkesztőként és könyvszerzőként is a kortárs filmtörténetírás és filmkritika meghatározó alakja.

Időpont: 2019. szeptember 10., kedd 16.30
Helyszín: Uránia Nemzeti Filmszínház (1088 Budapest, Rákóczi út 21.)


Kinek ajánljuk:

  • zeneszerzők
  • rendezők
  • producerek
  • filmszakos hallgatók

Michael Nyman nem csupán zeneszerzőként tekint magára, hanem filmesként is – kifejezett szándéka, hogy budapesti látogatása során a közönség ebben a szerepében is megismerhesse. Sikereit kétségtelenül a Zongoralecke alapozta meg, amelyért a legjobb eredeti filmzenének járó Gloden Globe-díjra jelölték 1994-ben. Azt, hogy a neve Peter Greenaway filmjeivel forrt egybe, egyszerre tekinti áldásnak és átoknak. Egy nagyon érdekes sztorit is tartogat arról, hogyan keveredett 1965-ben teljesen véletlenül Budapestre.

A beszélgetés moderátora Michael Loebenstein.
A program a Budapesti Klasszikus Film Maraton és a Magyar Nemzeti Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jön létre.

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Az esemény elmarad!

A Zongoralecke a beszélgetést követően, 18.30 órától az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Budapesti Klasszikus Film Maraton keretében tekinthető meg.
Jegyvásárlás itt.

 

Blockbustertől a művészfilmig – Udo Kier ezer arca

UDO KIER
1944-ben, a második világháború alatt született Kölnben. Születésekor bombatalálatot kapott a kórház, de csodával határos módon megmenekült. 18 évesen Angliába érkezett nyelvet tanulni, ahol színiiskolába is járt, így talált rá Michael Sarne rendező, aki szerepet ajánlott neki a Road to Saint Tropez című, 1966-os filmjében. Ezzel indult el a karrierje – kezdetben apró szerepekkel korhatáros filmekben. Egy repülőúton ismerkedett meg Paul Morrissey rendezővel, együttműködésük pedig elhozta Kiernek a kultstátuszt a Test Frankensteinnek és a Vér Drakulának című filmek címszerepében. Több mint 200 filmben láthattuk, olyan rendezőkkel dolgozott, mint Rainer Werner Fassbinder, Lars Von Trier, Gus Van Sant vagy Dario Argento. Feltűnt az Ace Venturában, Madonna oldalán egy videoklipben, dolgozott Keanu Reeveszel az Otthonom, Idahóban, és olyan blockbusterekben mint a Penge vagy az Armageddon.

BÁRON GYÖRGY
A FIPRESCI magyar tagozatának, a MÚOSZ Film- és Tévékritikus Szakosztályának elnöke, a Magyar Filmművész Szövetség elnökségének és választmányának tagja. A Színház- és Filmművészeti Egyetem Doktori Iskolájának törzstagja, Doktori Tanácsának tagja, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Művészeti Szakbizottságának tagja, majd 2008-ig társelnöke. Rendszeresen részt vesz hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon, magyar és nemzetközi fesztiválok zsűrijeiben.

Időpont: 2019. szeptember 8., vasárnap 16.00–17.30


Helyszín: Ódry Színpad (1088 Budapest, Vas utca 2/c)


Kiknek ajánljuk:

  • színészek
  • rendezők
  • producerek
  • színész- és filmszakos hallgatók

A világhírű német színész hosszú pályája során igazi rendezőlegendákkal dolgozott, és megszámlálhatatlan filmklasszikus kötődik a nevéhez. Báron György filmes technikákról és a színészi munka sokféleségéről beszélget Udo Kierrel. Egyebek mellett arról, milyen volt Bódy Gáborral (Psyché, Katonák, Krétakör), Jancsó Miklóssal (Magyar rapszódia, Allegro Barbaro) vagy Nemes Gyulával (Zéró) forgatni.

A program a Budapesti Klasszikus Film Maraton, a Színház- és Filmművészeti Egyetem és a Magyar Nemzeti Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jön létre.

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult. 

A Psyché a beszélgetést követően, 18.00 órától az Ódry Színpadtól sétatávolságra lévő Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Budapesti Klasszikus Film Maraton keretében tekinthető meg.
Jegyvásárlás itt.

 

 

Augusztus

A LÁTHATÓ HANG - A Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Nonprofit Zrt. Fast Forward Programjának alkotótábora augusztusban Terényben.

Forgass, beszélgess, alkoss hozzád hasonló fiatalokkal az FFP csapatának szervezésében!

További információ ITT.

 

Július

AKCIÓTERV – VIC ARMSTRONG A KASZKADŐRSZAKMÁRÓL ÉS AZ AKCIÓFILM RENDEZÉSRŐL

A Filmalap Fast Forward Programjának meghívására Budapestre érkezik és mesterkurzust tart július 31-én a Francia Intézetben az Oscar- és BAFTA-díjas Vic Armstrong akciójelent-rendező, aki többek között a Terminátor 2. – Az ítélet napja, a Dűne, a Star Wars: A Jedi visszatér, a Charlie angyalai és a Szárnyas fejvadász akcióival lett világhírű. Az akciófilm rendezésről szóló mesterkurzuson Vic Armtrong beszélgetőpartnere Piroch Gábor, a legismertebb magyar kaszkadőr lesz.

Előadók:

Vic Armstrong a világ egyik legnépszerűbb akciójelenet-rendezője. Híres, keresett kaszkadőrből lett hollywood-i kasszasiker filmek second unit rendezője és tévésorozatok direktora. Kaszkadőrként olyan legendák bőrébe bújt, mint Superman, Indiana Jones vagy James Bond, akciórendezőként pedig neki köszönhetjük többek között a Terminátor 2. – Az ítélet napja nyitójelentét és motoros-kamionos üldözését, az Air America, a Dűne, a Csillagközi invázió, a Star Wars: A Jedi visszatér, a Charlie angyalai vagy a Szárnyas fejvadász akciójeleneteit. Több évtizedes pályafutása alatt a legismertebb rendezőkkel dolgozott együtt, köztük Steven Spielberg, Sir Richard Attenborough, Ridley Scott, George Lucas vagy Martin Scorsese.

Piroch Gábor 40 éves nemzetközi tapasztalattal a világ minden táján dolgozott kaszkadőrként, illetve koordinátorként. 2007-ben a Taurus World Stunt Awards-on jelöltek a legjobb akciórendezés kategóriájában a Szabadság, Szerelem című filmben nyújtott teljesítményemért.

A mesterkurzuson szó lesz arról is, hogy ez a speciális terület milyen alapvető változásokon ment keresztül az elmúlt évtizedekben, a technológiai fejlődés hogyan újította meg az akciófilmek világát, illetve arról, hogy milyen volt a filmtörténet legendás jelenetein dolgozni, és arról is, hogy valójában mennyi háttérmunkát, szakértelmet, mekkora stábot igényel egy pár perces akciójelenet.

Kiknek ajánljuk:

  • rendezők
  • producerek
  • kaszkadőrök
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. július 31. 17.00

Helyszín: Francia Intézet (1011 Budapest, Fő utca 17.)

A program a Francia Intézet és a Magyar Nemzeti Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jön létre.

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 


 

Május

A NAGY LÉPÉS – ÚT AZ ÖTLETTŐL A PREMIERIG

Franziska Hoenisch és Csuja László beszélgetése az első nagyjátékfilmjük elkészítéséről.

Hogyan valósíthatod meg az álmod, az első nagyjátékfilmed? Hogyan indulj el? Miért fontos a pitch? Hogyan kell hatékonyan és kevés pénzből forgatni? Milyen akadályokba ütközhetsz? Milyen pályázatok segítik az elsőfilmeseket? Mitől lesz sikeres a filmed? Milyen filmfesztiválra érdemes nevezned? Hogyan tovább?

Előadó:

Franziska M. Hoenisch egy kisvárosban nőtt fel a németországi Voreifelben, jelenleg Berlinben él. Középiskolás korában egy évet kihagyott és Dél-Afrikában élt, ahova a mai napig rendszeresen visszatér. Franziska több nemzetközi kulturális intézménynél szerzett gyakorlatot, mely szélesítette a látókörét: a fokvárosi operánál, a prágai Goethe Intézetben és a strasbourgi ARTE-nél. A Hildeshem Egyetemen esztétika és kultúratudomány szakra járt, ahol média- és politikatudományt tanult, majd az athéni képzőművészeti egyetemen diplomázott kultúratudományból. Innen egyenes út vezetett a Baden-Württemberg-i filmakadémiára és a neves párizsi La Fémis filmiskolába, ahol filmrendezést tanult. Első rövidfilmje, az Aussi loin (Olyan messze) számos nemzetközi filmfesztiválon szerepelt. 2017-ben készítette el első egészestés diplomafilmjét, a Club Európát, mellyel több díjat is nyert Németországban.

Csuja László a Színház- és Filmművészeti Egyetemen végzett, 2012-ben. Virágvölgy című első játékfilmje 2018-ban a Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál East of the West szekciójában elnyerte a zsűri díját. Kilenc hónap háború című első nagyjátékfilm hosszúságú dokumentumfilmjének a Szarajevói Nemzetközi Filmfesztiválon volt a világpremierje, ahol ugyancsak a zsűri díját nyerte és 2019 tavaszán került a magyar mozikba.

Az esemény moderátora Deák Dániel, az Inkubátor Program koordinátora.

A program a Francia Intézet és a Magyar Nemzeti Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jön létre.

Kinek ajánljuk:

  • rendezők
  • producerek
  • Inkubátor Program résztvevők
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. május 24. 17.00-18.00

Helyszín: Francia Intézet (1011 Budapest, Fő u. 17.)

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztráció EZEN A LINKEN.

 

50 ÉV A FILMSZAKMÁBAN – BESZÉLGETÉS BARRY LEVINSONNAL

Előadó:

Barry Levinson Oscar-díjas amerikai rendező, producer. Pályáját íróként kezdte a 70-es években, majd 1982-ben Az étkezde c. generációs filmmel robbant be. A 80-as évek végére a legkelendőbb rendező lett Hollywoodban, hiszen olyan klasszikusok fűződnek a nevéhez, mint a Jó reggelt, Vietnám! vagy az Esőember. Számtalan műfajban alkotott emlékezeteset, és szinte valamennyi filmje eljutott a hazai mozikba is. Paterno c. HBO-filmjében legutóbb Al Pacinoval dolgozott újra együtt, ráadásul Rév Marcell operatőr kamerája előtt. Jelenleg 24. egészestés mozifilmjét forgatja Budapesten.

Filmje forgatása közben Barry Levinson örömmel vállalta, hogy beszélgessünk vele a pályakezdésről íróként és rendezőként; sikerfilmjeinek kulisszatitkairól. A mesterkurzus során kitérünk néhány emblematikus filmjelenetre és nagy szakmai találkozásra; valamint mesél jelenleg is zajló magyarországi forgatásáról.

Az esemény moderátora Osváth Gábor.

Időpont: 2019. május 1. 14.30

Helyszín: Uránia Nemzeti Filmszínház (1088 Budapest, Rákóczi út 21.)

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

Április

MÁSFÉL ÓRA 90 MÁSODPERCBE SŰRÍTVE

Előadók:

Steven Lovy: Többszörös díjnyertes filmrendező és vágó, 2004-ben a Magyar Filmszemle legjobb vágónak járó díját is elnyerte a Mix című játékfilmjével. Steven jelen­leg Budapesten él, filmpromókat készít a TV2-nek, és trailereket különböző hazai filmforgalmazóknak. Legutóbbi munkái: Ruben Brandt, a gyűjtő, Vándorszínészek, Genezis, Pappa Pia és a Swing.

Pistár László: A TV2 Csoport promoosztályának vezetője. 2007-ben kezdett promoprodu­cerként a TV2-nél, majd 2009-ben Londonban, a Modern Times Groupnál folytatta pályafutását mint senior promo producer. Budapestre 2014-ben tért vissza a Sony Pictures Entertainment kötelékében senior creative-ként, egészen 2016 szeptemberéig, amikor a TV2 Csoport promoosztályának fel­adatait kezdte ellátni. Az ARGO2 trailerében és a film marketingkampányával a filmes területen is bemutatkozott.

WORKSHOP

 A négynapos intenzív workshop fókuszában az ütős előzetesek készítése áll. A résztvevők a trailerkészítés titkaival ismerkednek meg – írás, tervezés, grafikai munkálatok és maga a vágás –, így megtanulhatják, hogyan lehet megragadni 90 másodpercben egy nagyjátékfilm lényegét. A workshop során a résztvevők önállóan dolgoznak egy saját előzetesen. Az esemény vendégelőadója Pistár László, a TV2 promórendezője, aki a trailerek és a promók közötti különbségekről ad majd elő.

Időpont: 2019. április 24–27. 9.30–17.00

Helyszín: Budapesti Metropolitan Egyetem (1077 Budapest, Rottenbiller u. 17–19.)

Kiknek ajánljuk:

  • vágók
  • junior vágók
  • filmszakos hallgatók

Részvételi feltételek:

  • A workshop olyan diákoknak és szakmabelieknek szól, akik alapos ismeretekkel rendelkeznek a videóvágás terén.
  • Adobe Premier, Final Cut Pro, Avid stb. vágóprogram ismerete (az Adobe Premier program használói számára a szervezők asztali gépeket biztosítanak a workshop idejére, az ettől eltérő vágóprogramot használóknak saját géppel kell érkezniük.)
  • Referencia (docx vagy pdf, linkek)
  • Film, amit te vágtál (bármilyen műfajú, max. 3 perces film vagy filmrészlet)

Jelentkezési határidő: 2019. április 3.

A workshop angol nyelvű. A helyek száma korlátozott, ezért kérjük, időben regisztrálj, és csak akkor jelentkezz, ha mind a négy napon részt tudsz venni. A regisztráció lezárult.

 

MITŐL LESZ SIKERES EGY GYEREKFILM?

A program a CINEMIRA és a Magyar Nemzeti Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jön létre.

Mitől lesz sikeres egy gyerekfilm? Adaptáció vagy saját történet? Milyen támogatásokat találsz Európában gyerekfilmre? Kik a legnyitottabbak koprodukcióra? Ha kész a filmed, mely gyerekfilm fesztiválokra tudod nevezni? Hol tudod eladni? Tudj meg mindent a gyerekfilmekről, a gyártástól a fesztiváloztatásig.

Kétszer 30 perces praktikus információkkal teli előadást tart: Felix Vanginderhuysen (Európai Gyerekfilm Szövetség) és Erik Tijman (Cinekid Festival Amsterdam).

Előadók:

Felix Vanginderhuysen az ECFA (Európai Gyerekfilm Szövetség) főtitkára. Több mint negyven éve foglalkozik gyerekfilmekkel. Az Európai Ifjúsági Filmfesztivál alapítója, a Lessons in the Dark iskolai filmes projekt társalapítója.

Erik Tijman a legnagyobb európai gyerekfilm fesztivál, a CineKid Amsterdam filmes-és televíziós programjaiért felelős vezetője. Korábban a Rotterdami Nemzetközi Filmfesztivál, az Edinburghi Nemzetközi Filmfesztivál és az Eye Film Museum munkatársa volt. A Wrap! Distribution projekt beszerzési koordinátoraként is tevékenykedik.

Kinek ajánljuk?

  • producerek
  • rendezők
  • grafikusok
  • animátorok
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. április 12. 19.00 –20.00

Helyszín: Akvárium Klub (1051 Budapest, Erzsébet tér 12.)

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

További filmes szakmai programok a Cinemirán:

 

Március

ANIMÁCIÓ HATÁROK NÉLKÜL - Mesterkurzus Jean-Francois Le Corre-val

Jean-Francois Le Corre mesterkurzusa bemutatja a koprodukcióban készülő animációs projektek különböző műfaji (rövidfilm, sorozat) és technikai (2D, stop-motion) aspektusait. Szó lesz a nemzetközi partnerekkel való együttműködés folyamatáról, melynek része például a munkafolyamatok megtervezése, a gyártás ütemtervének kivitelezése, a kreatív együttműködés és a pénzügyi források optimális felhasználása. Az előadó többek között saját stúdiójának előző munkáin keresztül mutatja be a nemzetközi koprodukciók sajátosságait. Célunk, hogy közönségünk betekintést nyerhessen egy tapasztalt producer munkájába: milyen stratégiát alkalmaz, amikor nemzetközi koprodukciókon dolgozik – és milyen tapasztalatokat oszthat meg többek között olyan kérdésekben, mint hogy mire érdemes odafigyelni, mielőtt elköteleződünk egy koprodukció mellett, illetve hogyan találjunk külföldi partnereket

Előadó:

Jean-Francois Le Corre: A This Magnificent Cake! és további sikeres animációs filmek producere. Gyártócége, a Vivement lundi ! 2011-ben elnyerte a legjobb francia animációs produkciós cég díját, 2015-ben a legjobb európai animációsfilm-gyártóvá választották, 2016-ban pedig a legjobb francia rövidfilmes exportőrnek ítélt UniFrance-díjat kapta meg. Le Corre produkciói összesen több mint 200 díjat nyertek el többek között olyan neves eseményeken, mint a FIFA Annecy, a OIAF Ottawa, a Sundance vagy az Animafest Zágráb – és most egy mesterkurzus keretein belül osztja meg tapasztalatait a Friss Hús közönségével.

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • grafikusok
  • animátorok
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. március 29. 15.00

Helyszín: Toldi mozi (Budapest 1066, Bajcsy-Zsilinszky út 36-38.)

A program a Friss Hús, a Filmalap – Fast Forward Program és a CEE Animation együttműködésében jött létre.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni EZEN A LINKEN lehet.

 

A KOPRODUKCIÓ MŰVÉSZETE - Ewa Puszczyńska mesterkurzus

Előadó:

Ewa Puszczyńska az Oscar-díjas Pawel Pawlikowski Ida és Hidegháború című filmjeinek producere. 1995 óta dolgozik a lengyel Opus Filmnél, ahol fejlesztési igazgatóként és a nemzetközi koprodukciók felelőseként tevékenykedik. Az Oscar-díjon túl számtalan rangos díjjal büszkélkedhet. Az Európai Filmakadémia vezetőségi tagjai között is jelen van.

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. március 26. 17.30-19.00

Helyszín: CEU – Central European University – Oktober Hall (Október 6. u. 7. Budapest 1051)

A program a Friss Hús és a Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében jött létre.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni EZEN A LINKEN lehet.

 

KÖZEL A VARÁZSLATHOZ
Hogyan tervezz a VFX-szel?

Előadó:

Dennis Kleyn: Az amszterdami Planet X nevű VFX stúdió igazgatója és kreatív rendezője. 2004-ben hozta létre a céget, amelyhez csatlakozott Albert van Vuure VFX supervisor. A Planet X mára a holland filmipar meghatározó cégévé nőtte ki magát, a 12 főből álló csapatuk készíti a legnagyobb hazai filmek és televíziós műsorok vizuális effektjeit.

Joost de Vries: Több, mint 20 évig az amszterdami Lemming Film produkciós céget vezette, majd visszatért a független producerkedéshez: új cége, az Original Picture nemzetközi produkciókat gyárt. Emellett dolgozik a Holland No Risk on Set nevű biztosítótársaságnak, akik számára kockázatértékelést végez, és ellenőrzi, hogy bizonyos nagyobb léptékű és komplexitású produkciók eleget tudnak-e tenni a befejezési kötelezettségüknek.

ELŐADÁS ÉS WORKSHOP

Az előadás átfogó módon vezet be a filmek és a televíziós sorozatok világában alkalmazott vizuális effektek alapvető technikáiba, továbbá kitér a vizuális effektek kreatív használatára is a történetmesélés szempontjából. Ha érdekel, hogy milyen szerepük van a vizuális effekteknek, és milyen típusokat különböztetünk meg? Milyen szerepet játszhatnak a vizuális effektek a következő filmedben? Hogyan kell felkészülni a vizuális effektekre, és hogyan zajlik a forgatásuk? Hogyan kell hatékonyan és költséghatékonyan vizuális effekteket alkalmazni? Hogyan működik együtt a vizuális effektek részleg más részlegekkel, és hogyan érinti azok munkáját? A nap második felében konkrét projekteket elemeznek közösen a résztvevők.

Időpont: 2019. március 20. 9.00–17.00

Helyszín: Budapesti Metropolitan Egyetem (1077 Budapest, Rottenbiller u. 17–19.)

Kiknek ajánljuk:

  • filmrendezők
  • forgatókönyvírók
  • producerek
  • operatőrök
  • látványtervezők

Program

9.00 – 12.00 Előadás

12.00 – 13.00 Ebédszünet

13.00 –17.00 Workshop (2-3 projekt elemzése)

 

Jelentkezési feltételek projekt nélkül: 

Az előadás és workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A helyek száma korlátozott, a regisztráció még nem garancia részvételre. A fenti szakmák képviselőinek a részvétele elsődleges.

A program ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni EZEN A LINKEN lehet március 19-ig.

Jelentkezési feltételek projekttel:

A workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A workshopon legfeljebb 3 kiválasztott projektet elemeznek a résztvevők közösen. Fontos: a délelőtti előadás résztvevői projekt nélkül is részt vehetnek a délutáni workshopon. 
Olyan filmtervvel lehet jelentkezni, amely még nincsen gyártási fázisban, nem kezdődött el a forgatás, de már fejlesztés alatt van a forgatókönyv. Kérjük, az alábbi anyagokat angol nyelven, egy fájlba (max. 15 mb méretű) töltsétek fel, és a pdf vagy doc nevében szerepeljen a projekt címe. 

  • A film szinopszisa – max. 1-2 oldal
  • Rövid leírás a VFX elképzelésekről, elvárásokról - max. 1 oldal
  • Bármilyen vizuális anyag, ha már rendelkezésre áll (storyboard, referenciakép, állókép stb.) – max. 3-4 oldal
  • Célközönség leírása – max. 1 oldal
  • Költségterv
  • Általános tervek a filmmel kapcsolatban - milyen fázisban van a film?

Az előadás és workshop angol nyelvű. A program ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

A JOGOK TISZTÁZÁSA, HOGY ELKERÜLJÜK A PERESKEDÉST
Minden, amit a szerzői jogokról tudni kell

Előadó:

Anders Kjærhauge: 1985 és 1999 között a koppenhágai rendőrség tagja volt, adminisztratív és nyomozói munkát is végzett, időnként utcai járőrként dolgozott. A koppenhágai egyetemen munka mellett tanulta ki a jogot. A véletlen úgy hozta, hogy Lars von Trier cégénél, a Zentropánál kötött ki, ahol előbb a jogi osztályon dolgozott, majd ügyvezető igazgató lett.

ELŐADÁS

Ez nem egy jogelméleti előadás, hanem az engedélyeztetési kérdésekről szóló gyakorlati tudnivalók összegzése számos, a való életből hozott szórakoztató példán keresztül. A dán Zentropa – a legtöbb esetben – sikeresen birkózott meg a jogi kérdések kezelésével, amik az elméletben természetesen egészen máshogyan működnek, mint a valóságban. Ez a rendszerint rögös út, amely éveken át tartó folyamatot is jelenthet, számos kérdést felvet, amelyekre az előadó örömmel válaszol a közönségnek, tudván, hogy az engedélyeztetési folyamatok esetében nincsenek kőbe vésett igazságok. A távolság az ésszerű és az ostoba megoldás között nem annyira nagy. Az előadáson számos olyan, a Zentropa gyártásában készült filmes példát láthatunk, mint a Kedves Wendy!, A nimfomániás, A Kommuna és A ház, amit Jack épített, tehát ez az előadás egyáltalán nem lesz unalmas.

Időpont: 2019. március 4. 17.00–19.00

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

A workshopon a résztvevők által hozott filmtervek jogi szempontból problémás részeit beszélik meg. A nap célja a lehetséges problémák felismerése és a megfelelő gondolatmenet elsajátítása a Zentropa szakemberének segítségével. A kiscsoportos foglalkozásra egy játékfilm vagy rövidfilm tervével lehet jelentkezni, a problémásnak ítélt részek kiemelésével.

Időpont: 2019. március 5. 10.00–17.00

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • jogászok
  • forgatókönyvírók
  • music supervisorok
  • rendezők

Jelentkezési feltételek:

Az angol nyelvű workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

Kérjük, az alábbi anyagokat angol nyelven, egy fájlba (max. 3 oldal) töltsétek fel, és a pdf vagy doc nevében szerepeljen a neved és a projekt címe.

  • A film rövid szinopszisa (max. 1 oldal)
  • Rövid leírás a felmerülő jogi problémákról, szerzői jogi kérdésekről, a tisztázásra szoruló vitás részekről (max. 2 oldal)

Jelentkezési határidő: 2019. február 20.

 

A Francia Intézet – 9. Frankofón Filmnapok és Fesztivál és a Filmalap – Fast Forward Program együttműködésében 

ÜZLET ÉS MŰVÉSZET - A PRODUCER ÉS A RENDEZŐ KAPCSOLATA
Philippe Godeau mesterkurzus

Előadó:

Philippe Godeau a Pan-Européenne gyártó- és forgalmazócég tulajdonosa, akik elsőfilmes sikerek gyártásától kezdve a legnagyobb nevekkel is dolgoznak. A francia filmes szakma nagy öregje, filmjeit az ötlet megszületésétől a vetítésig kézben tartja.

„Öreg producer vagyok és fiatal rendező. Szeretek elsőfilmesekkel dolgozni, mert onnan születik egy kapcsolat. A producer és a rendező közötti harc, amiről sokszor beszélnek, ez kamu, ugyanaz az érdekünk. Ha megvan a bizalom, teljesen más a folyamat”

ELŐADÁS

Philippe Godeau-t nem csak Jaco Van Dormael Mr. Nobody-jának producereként ismerehetjük, de közönségfilmek és személyes hangvételű művészfilmek forgalmazója és rendezője is. Mesterkurzusán megismerhetjük a francia filmgyártás sajátosságait, a Nemzeti filmközpont (CNC) és a televíziós csatornák szerepét. Választ kaphatunk arra is, hogyan tud a producer egyensúlyt teremteni a filmgyártók és a forgalmazók között gazdasági és művészi célokat is kielégítő alkotások létrehozásával.

Időpont: 2019. március 2. 16.00–17.30

Helyszín: Francia Intézet, auditórium (1011 Budapest, Fő utca 17.)

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • forgalmazók
  • filmszakos hallgatók

Az előadás francia nyelvű magyar tolmácsolással. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

Február

A PITCHELÉS MŰVÉSZETE
Hogyan tegyük eladhatóvá a projektünket?

Előadó:

Sibylle Kurz: 1994 óta szabadúszó coachként és kommunikációs trénerként dolgozik a média- és a művészeti iparban egyaránt, és szakértő segítséget nyújt a „Pitchelés művészete” címmel. Sibylle Kurz eredetileg kereskedelmet és pszichológiát tanult. Dolgozott koncert – és programszervezőként, illetve nemzetközi engedélyezéssel, beszerzéssel és forgalmazással is foglalkozott a német filmpiac számára. Egyetemi diplomáit média-kommunikációból, szociológiából és pszichológiából szerezte. A diploma után elvégzett egy kommunikációs készség fejlesztő tanfolyamot, illetve képzett NLP tréner. Sibylle a világ számos kiváló filmes iskolájában és workshopon tartott már a „Pitchelés művészete” foglalkozást. Tagja az Európai Film Akadémiának, az Európai Nők Audiovizuális Hálózatának (EWA) és az Európai Dokumentumfilmes Hálózatnak (EDN).

ELŐADÁS

A filmkészítőknek és a kulturális és művészi területeken tevékenykedő kreatívoknak meg kell tudniuk győzni a finanszírozókat és támogatókat az új ötleteikről. Ezt nevezik pitchingnek, ami sokak számára rémisztő feladat, míg másoknak pofonegyszerű dolog. Természetesen a megfelelő személyes készségekre is szükség van annak érdekében, hogy a pitching minél sikeresebb legyen. A jó hír, hogy ez mind megtanulható. Az előadás azokkal az összetevőkkel foglalkozik, amelyek segítségével erős és meggyőző módon tudunk pitchelni, miközben az előadás egyszerre tömör és élvezetes.

Időpont: 2019. február 21. 10.00–12.30

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • forgatókönyvírók 

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

zárt körű workshop az Inkubátor Program résztvevőinek

Az inkubátoros csoport együtt készül fel egy majdani pitchelésre, gyakorlati feladatok során derítik ki, hogyan tehetik túl magukat a prezentációs hiányosságokon úgy, hogy közben természetesen élvezzék is a dolgot! Már csak ezért is megéri pályázni az Inkubátor Programba!

Időpont: 2019. február 21–23.

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

 

AZ AKCIÓFILM HŐSKORA – JOHN McTIERNAN

Mesterkurzus a Die Hard (Drágán add az életed!), Ragadozó, a Thomas Crown ügy és az Oscar-díjas Vadászat a Vörös Októberre című filmek rendezőjével, John McTiernannel

Előadó:

John McTiernan amerikai filmrendező, producer és forgatókönyvíró. Többek között a Drágán add az életed!, a Ragadozó és az Oscar-díjas Vadászat a Vörös Októberre című filmek rendezője, akinek számos további filmjét is bemutatták idehaza: Az utolsó akcióhős, A Thomas Crown ügy, és legutolsó elkészült filmje, a Kiképzőtábor. A 13. harcos és a Die Hard 3 (Az élet mindig drága) című filmjének Andy Vajna volt a producere.

John McTiernan mesterkurzusain gyakran elhangzik, hogy a gyakorlat teszi a jó filmest: ha van egy történeted, akkor fogj egy kamerát és pár színészt, ne várj a produceredre, amíg megszervezi helyetted. Ha a költségvetés nem engedi, hogy CGI trükköket alkalmazz, akkor John McTiernan elmondja, hogy hogyan is volt, amikor a speciális effekteket még digitális technika nélkül oldották meg. Hollywood egyik legnagyobb akciófilm mesterétől, John McTiernantől megtudhatjátok, hogyan lesz egy autós üldözés vagy egy robbantásos jelenet mai szemmel is hiteles; milyen nehézségekkel és váratlan helyzetekkel kell szembenézned egy akciójelent forgatásakor, és milyen fortéllyal lehet ezeket mégis egyszerűen megvalósítani.

Az esemény moderátora Árpa Attila.

Időpont: 2019. február 16. 15.00-16.30

Helyszín: Uránia Nemzeti Filmszínház (1088 Budapest, Rákóczi út 21.)

Az előadás angol nyelvű, tolmácsolás nélkül. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

Január

LÉTEZIK MEGFELELŐ FESZTIVÁL A FILMEDNEK?
Hogyan működik a filmfesztiválok világa?

Előadó:

Nikolaj Nikitin: A SOFA, a filmes ügynökök iskolájának alapítója, a Berlinale Közép-, Észak és Kelet-Európa, Közép-Ázsia és Kaukázus felelőse. Számos filmfesztiválon és a Goethe Intézeten belül dolgozott kurátorként és művészeti rendezőként. 1995-ben alapította a német független filmes magazint, a Schnitt-et, 2001-ben pedig Kölnben létrehozta a Filmplus elnevezésű, kifejezetten vágóknak szentelt fesztivált.

ELŐADÁS

Az előadáson Nikolaj Nikitin számos háttérinformációt oszt meg a filmfesztiválok világáról, azok felépítéséről, a fesztiválok gyors terjedésének okairól, és a fejlesztés egyre növekvő szerepéről. Megtudhatjuk, milyen filmeket várnak manapság a fesztiválok, illetve hogyan dolgozik egy kurátor. Melyek voltak az elmúlt néhány év leginkább sikeres fesztiválfilmjei Kelet-Európából. Nikitin segítségével áttekintést kaphatunk a világ összes vezető filmfesztiváljáról és azok menetrendjéről.

Időpont: 2019. január 17. 16.00–19.00

Helyszín: Goethe Intézet (1092 Budapest, Ráday u. 58.)

Az előadás német nyelvű magyar tolmácsolással. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

A nap során szó esik a résztvevők által beküldött filmek sikeres prezentációjáról és fesztiváloztatásuk lehetséges stratégiájáról. Ezek mellett a jövőbeni filmtervekkel kapcsolatban a fesztiválokon rendezett vásárokban rejlő lehetőségekkel és a megfelelő alkotótársak és finanszírozási partnerek megtalálásával kapcsolatban is elhangzik jó néhány gyakorlati tanács.

Időpont: 2019. január 18. 10.00–18.00

Helyszín: Goethe Intézet (1092 Budapest, Ráday u. 58.)

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • forgalmazók

A workshop angol nyelvű. A workshopra egész estés vagy rövidfilm tervvel (játékfilm, dokumentumfilm vagy animációs) lehet jelentkezni.  Kérjük, az anyagokat angol nyelven, egy fájlba töltsétek fel, és a pdf vagy doc nevében szerepeljen a projekt címe. 

Jelentkezési feltételek:

Szükséges angol nyelvű anyagok:

  • rövid bio (max. fél oldal)
  • saját játék-, animációs vagy dokumentumfilm szinopszisa

Jelentkezési határidő: 2019. január 2.

Az angol nyelvű workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztrációt lezártuk.

 

FILMMESÉLÉS AVAGY TÖRTÉNETMESÉLÉS A FILMEKBEN

Filmprojekt-fejlesztés

Előadó:

Miguel Machalski: Buenos Aires-ben született, és hosszú ideig Párizsban élt, majd áttette a székhelyét Barcelonába. 1995 óta dolgozik forgatókönyvíróként és kreatív tanácsadóként különböző projektek fejlesztésén a világ minden táján. Specialitása a gyakran world cinemaként aposztrofált terület, de olyan nagynevű alkotókkal is dolgozott, mint Clint Eastwood vagy David Cronenberg. Három könyvet jegyez a forgatókönyvírásról, és tanácsadóként részt vesz a Kreatív Európa Program által támogatott programokon.

ELŐADÁS

Noha az előadás alapvetően a forgatókönyírásról szól, valójában azzal fog foglalkozni, hogy mitől válik egy történet történetté, és ezen felül mitől válik egy történet érdemessé arra, hogy elmeséljük, annak vizuális kivitelezésén és esztétikáján túl. A filmkészítők hajlamosak átsiklani a történetben rejlő hozzáadott értékek fölött, ami egy film esetében maga az erős történet és a hatásos drámaiság. Pedig ez egyáltalán nem összeegyeztethetetlen a kreatív filmkészítéssel, ráadásul ezek segítségével jön létre az a speciális műfaj, amit úgy nevezhetünk, hogy „filmmesélés”.

Időpont: 2019. január 28. 17.00–20.00

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

A háromnapos workshop során a résztvevők közösen átbeszélik a beadott projektjeiket, érintve a tervek „belső szerveit”, amelyek testet adnak az adott könyvnek: műfaj, téma, hangvétel, cselekményvezetés, struktúra és karakterek. Noha a kurzus során elsősorban a kreatív szempontokkal foglalkozunk, röviden kitérünk a célközönség és a megvalósíthatóság kérdésére is.

Kiknek ajánljuk: 

  • forgatókönyvírók
  • írók
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2019. január 29–31. 9.00–14.30

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

A workshopra egész estés film- vagy filmsorozat-tervvel lehet jelentkezni. Kérjük, az anyagokat angol nyelven, egy fájlba töltsétek fel, és a pdf vagy doc nevében szerepeljen a projekt címe.

Jelentkezési feltételek:

  • Szükséges angol nyelvű anyagok:
    • rövid bio (max. fél oldal)
    • saját játék-, animációs vagy dokumentumfilm treatmentje (5-6 oldal)
    • rövid karakterleírás (max. 1 oldal)
    • vizuális koncepció (1-2 oldal)
  • Fontos, hogy minden nyertes pályázatot a résztvevőknek még a workshop előtt el kell olvasniuk.

Kérjük, hogy csak abban az esetben jelentkezz a workshopra, ha elfogadod a jelentkezés feltételeit,és hozzájárulsz, hogy a workshop résztvevői is elolvassák a beküldött treatmentedet.

Jelentkezési határidő: 2019. január 2.

Értesítés: 2019. január 7.

Az angol nyelvű workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztrációt lezártuk.

December

PUBLICITÁS, PROMÓCIÓ, KÖZÖSSÉGI MÉDIA
Döntési folyamatok a filmmarketingben

Előadók:

John Durie: Kanadai filmmarketing-szakember, több mint 650 film forgalmazását segítette világszerte. Az elmúlt években olyan közkedvelt magyar filmek sikeréhez járult hozzá, mint A martfűi rém, a Testről és lélekről és az 1945.

Bartók Anna: A Forum Film Hungary filmforgalmazó marketing- és kommunikációs vezetőjeként közel 300 film kampányán dolgozott, köztük a Star Wars: Az ébredő Erő, a Hobbit-trilógia, Az éhezők viadala-franchise és a két legutóbbi Bondfilm. Jelenleg szabadúszó marketing-tanácsadóként főleg magyar filmekkel foglalkozik, az elmúlt egy évben a két legnézettebb magyar film, a Kincsem és a Valami Amerika kampánya köthető a nevéhez, valamint részt vett A Viszkis kampányában is.

ELŐADÁS

Egy film plakátjának, előzetesének csak a végső, elfogadott változatát látjuk. Mégis, egy film marketingje akkor profi, ha számos előzetes koncepció készül. Az előadás az előzetes koncepciókkal és a döntési folyamattal foglalkozik, ami hozzásegít minket a végleges kampány megalkotásához. Bartók Anna esettanulmányokon keresztül mutatja be az elmúlt évek magyar filmjeinek promócióját. Mit, mikor és hogyan érdemes kommunikálni? Milyen elemekből áll össze, hogyan épül fel, és mitől lesz jó egy kampány? Milyen eszközöket érdemes használni, és hogyan tudjuk különféle célcsoportoknak eladni a filmünket?

Időpont: 2018. december 4. 16.00–18.30

Helyszín: MOME Z, nagy auditórium (1111 Budapest, Bertalan L. u. 2.)

Az előadás angol nyelvű, ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

A workshop során John Durie vezetésével a résztvevők kis csoportokban egy előre kiválasztott film marketingkampányát készítik el, mely a következő elemekből áll:a film pozícionálásának leírása, a szinopszisa és ajánló mondata (tagline); a plakátjának és az előzetesének a kreatív briefje, a film jelenetkockáinak kiválasztása és a poszter vázlatának elkészítése.A workshop során lehetőség nyílik arra is, hogy a résztvevők saját projektjük marketing kampányáráról konzultáljanak John Durie-val.

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • forgatókönyvírók
  • forgalmazók
  • grafikusok
  • vágók
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2018. december 5. 9.30–17.00

Helyszín: Magyar Nemzeti Filmalap (1145 Budapest, Róna u. 174.)

A workshopra nagyjátékfilm-tervvel lehet jelentkezni csoportosan vagy egyénileg. 

Jelentkezéshez szükséges anyagok:

  • rövid bio (max. fél oldal/személy)
  • saját nagyjátékfilm szinopszisa (max. 1 oldal)

Az angol nyelvű workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A workshopra való jelentkezés lezárult.

 

November

A DOKUMENTUMFILM NEM ISMER HATÁROKAT
Új lehetőségek a dokumentumfilmben előadás és workshop

Előadó:

Noemi Schory: Független filmes producer és rendező, 1988 óta készít dokumentumfilmeket. Az ARTE televízió számára készített egész estés dokumentumfilmje, a God Forbid az ultraortodox zsidó társadalomról szól, Inner Tour című filmjét beválogatta a Sundance és a Berlinale, illetve a New York-i MOMA is műsorára tűzte. Száz rövidfilmet készített a Jad Vasem Múzeum számára, illetve 12 rövidfilmet, amelyek Auschwitzban, a 27-es blokkban berendezett, az Emberi lelkierő teremben vannak kiállítva.

ELŐADÁS

Egy dokumentumfilm esetében manapság már semmilyen téma sem túl szűk, sem túl nagy, sem túl személyes, sem túl általános. Valódi és hamis archívum, szelfi-vallomás, rekonstruált valóság – minden lehetséges, mert ledőltek a határok. Az új jelszó a hibrid. Az a fontos, hogy jó történetmesélőként lekösd és megmozgasd a közönséged. Ha sikerül olyan történetet mesélned, amely egyszerre érdekes, releváns és gondolatébresztő – akkor nyertél!

Időpont: 2018. november 28. 18.00–19.30

Helyszín: ELTE BTK, Gólyavár, Pázmány Péter terem (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

Az előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Az előadásra való regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

A workshop három napján a fejlesztés és az előkészítés fontosságáról lesz szó: hiszen egy dokumentumfilm esetében a kutatás alapvető fontosságú. Emellett a forgatás és az utómunka viszonya, valamint a forgalmazási és marketingstratégiák is terítékre kerülnek.

Kiknek ajánljuk:

  • dokumentumfilmesek
  • rendezők
  • írók
  • vágók
  • producerek
  • forgatókönyvírók
  • szociológusok
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2018. november 29.–december 1. 10.00–17.00

Helyszín: ELTE BTK (1088 Budapest, Múzeum körút 6–8.)

A workshopra dokumentumfilm tervvel lehet jelentkezni.

Jelentkezéshez szükséges angol nyelvű anyagok:

  • rendező és/vagy producer rövid bio (max. fél oldal/személy)
  • saját dokumentumfilm treatment, ami tartalmazza az alábbiakat:
    • a projekt címea film treatmentje (3-5 oldal)
    • rendezői és produceri szándék leírása (max. fél oldal)
    • milyen szakaszban van a projekt
    • link, ha már készült felvétel (nem kötelező)

Az angol nyelvű workshop ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A workshopra való regisztráció lezárult.

 

THE VISION

Peter Greenaway mesterkurzusa, beszélgetőtárs Oltai Kata
Zeitgeist – MNF - Fast Forward Program közös szervezésében

Peter Greenaway, a világhírű brit filmrendező, a svájci European Graduated School professzora a vendégünk, aki Oltai Kata, művészettörténész, kurátorral beszélget a „vízióról”, a képi történetmesélésről, valamint a vizualitásról, mint elsődleges alkotói erőről a filmkészítésben.

Ezen az estén egy igazi világsztár géniuszát ötvözzük egy lázadó megfejtővel, velük gondolkodunk filmről, látványról, képről. Greenaway saját életművén keresztül mutatja meg, mit jelent számára a visual storytelling, mi teszi a vizualitást megkerülhetetlenné a történetmesélésben számára, és arra is ráláthatunk, hogyan vált az európai független filmesek elismert alakjává az elmúlt negyven évben.

Peter Greenway-ről túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy egy kreatív nagyágyú: a most 76 éves alkotó festőnek készült, de a filmek iránti rajongása - különösen Bergman filmjei - rövid idő alatt új pályára térítették. A vágóként és rendezőként eltöltött 15 év alatt készítette el első kísérleti filmjeit, a Train-t és a Tree-t, 1980-ban pedig már nagyjátékfilmesként debütált, a The Falls (Balesetek krónikája) című filmmel. Legismertebb alkotásai A rajzoló szerződése, vagy A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője, de ide sorolhatjuk a nagyszabású vizuális filmjeit: a Prospero Könyveit, A maconi gyermeket, a Párnakönyvet is. A nyughatatlan rendező 2005-ben egy amszterdami klubban tűnt fel VJ-ként, majd az Optronica Festivalon, Londonban. 2006 óta video installációkat is készít, melyek közül a legemlékezetesebb Leonardo Utolsó vacsorájának remixe volt, a Santa Maria delle Grazie templom refektóriumában, vagy 2011-ben Tel Avivban, a Chelouche Galleryben bemutatott „Heavy Water”, amely a nukleáris környezetszennyezésről és a bolygó apokaliptikus végéről szóló nagyformátumú video projekt. A BAFTA díjas rendező filmjeit a Cannes-i, a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválok mutatták be és jelölték díjakra, a NewYorkTimes pedig egyszerűen csak úgy írt az egyik Velencei Biennálén kiállított installációjáról, hogy „valószínűleg a legjobb számítógép-vezérelt művészettörténet óra, amit valaha láthatunk”. A rendező 2019-ben mutatja be legújabb nagyjátékfilmjét, melyet Brancusiról, a román szobrászgéniuszról készít: Walking to Paris címmel.

Oltai Katát kértük fel Peter Greenaway beszélgetőpartnerének, hiszen Kata az a független kurátor, művészettörténész, aki az elmúlt évtizedben különleges perspektívából közelít a vizuális kultúrához: hagyományosan magas vagy underground, az utca gesztusai vagy elméleti projekt, Kata mindenhol, vagy talán az egészben van jelen és otthon a vizualitás dekódolásában. Kezdetben művészeti folyóiratnál, kereskedelmi galériánál, majd non-profit nemzetközi projektirodánál dolgozott. Öt évig a Ludwig Múzeum kurátoraként koordinálta Moholy-Nagy László retrospektívjét és az egy évvel korábban megrendezett Martin Munkácsi kiállítást. Szintén öt éven át dolgozott a Budapest Art Fair programszervezőjeként. Szabadúszóként két könyvet publikált, Ujj Zsuzsi fotós tevékenységének feldolgozásával 2013-ban jelent meg egy nagymonográfia, illetve 2012-ben egy tudományos-ismeretterjesztő kötetet szerkesztett, Kontextus címen, a kortárs művészet különböző megközelíthetőségeiről. Számos kiállítást készített, elsősorban a női és férfi szerepklisék, a maszkulinitás kutatások, posztidentitás kérdések, szubkultúrakutatás érdeklik.

Jelenleg Déri Miklós fotós könyvén dolgozik, valamint a magyar punk történetének egy sajátos szempontú feldolgozásán, illetve egy feminista projektgaléria előkészítésén.

A Budapest Zeitgeist egy előadássorozat, amely során kaput nyitunk és átjárást biztosítunk a tágan értelmezett kreatív szféra rokon szakmái között. Megismerhetjük az együtt gondolkodók nézőpontját, illetve véleményét a hazai és nemzetközi szellemi korszellemről, a kreativitásról, valamint az aktuális téma kapcsán bepillantást nyerünk a meghívottak alkotói folyamataiba és releváns munkáiba.

A Filmalap Fast Forward Programja elsősorban a kreatív területeken nyújt intenzív és gyakorlatiorientált, többnyire angol nyelvű filmes workshopokat és szakmai előadásokat, mesterkurzusokat. Célja a junior filmesek felkészítése a nemzetközi piaci környezet elvárásaira, a pályaorientáció segítése és a tudásfrissítés.

Az angol nyelvű mesterkurzus elsősorban a filmes és kreatív szakma számára jött létre. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

Időpont: 2018. november 26.

19.00–19.30 Regisztráció
19.30–21.30 Előadás
Az érkezés sorrendjében történik a helyfoglalás.

Helyszín: Akvárium (1051 Budapest, Erzsébet tér 12.)

 

STORYTELLING ZENÉVEL  A music supervisor szerepe

A Fast Forward Program és a Budapest Showcase Hub közös szervezésében

Előadók:

Thomas Golubic: Los Angeles-i music supervisor, DJ és Grammy-díjra jelölt lemezproducer. Olyan sorozatokban dolgozott, mint a Breaking Bad, a Walking Dead vagy a Sírhant művek. Ő volt az, aki felhasználta Sia Breathe Me című dalát a Sírhant művek zárójelenetében, amelyet a mai napig az egyik legemlékezetesebb zenei betétnek tartanak, és ami elindította Sia zenei pályafutását Amerikában.

Balázs Ádám: Budapesten és Los Angelesben tevékenykedő zeneszerző, olyan filmekben dolgozott, mint Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmje, Deák Kristóf Oscar díjjal jutalmazott kisfilmje, a Mindenki, vagy Zomborácz Virág első filmje, az Utóélet.

ELŐADÁS

Mit is csinál pontosan egy music supervisor? Hogyan segít egy kémiatanárnak nagypályás drogbáróvá válni? Hogyan teszi aktuálisabbá és eladhatóbbá a filmet? Hogyan tud időt és pénzt spórolni a produkciónak? A Budapest Showcase Hubbal közösen szervezett kétnapos workshop keretében Thomas Golubić music supervisor és Balázs Ádám  zeneszerző ad át mindent, amit Hollywoodtól tanulhatunk a zene professzionális használatáról.

Kiknek ajánljuk:

  • rendezők
  • producerek
  • vágók
  • zeneszerzők
  • music supervisorok
  • filmszakos hallgatók

Időpont: 2018. november 16. 15.00–15.45

Helyszín: Brody Studios, Courtyard (1064 Budapest, Vörösmarty u. 38.) 

Az előadás angol nyelvű. Az előadása a regisztráció lezárult.

 

WORKSHOP

Workshop I. – Music supervision

A rendezőknek szóló workshop során Thomas Golubić személyesen mentorál minden beválasztott projektet. A résztvevőknek lehetőségük lesz előzetes Skype beszélgetésre, hogy a személyes találkozón még hatékonyabb legyen a közös munka és a tanulás.

Kiknek ajánljuk:

  • rendezők
  • producerek

Időpont: 2018. november 15. 10.00–14.30

Helyszín: Brody Studios, Drawing Room (1064 Budapest, Vörösmarty u. 38.) 

A workshop angol nyelvű. A workshops-ra való regisztrációt lezártuk.

Jelentkezéshez szükséges anyagok:

  • rövid- vagy nagyjátékfilm szinopszisa (max. 1 oldal)
  • a főbb karakterek jellemzése (max. 1 oldal)
  • három kiemelt jelenet részletes leírása és stratégiai szerepe a filmben (max. 1,5 oldal)
  • a projekt általános zenei elképzelései (max. 1 oldal)

Kérjük, az anyagokat angol nyelven, egy fájlba töltsétek fel és a pdf vagy doc nevében szerepeljen a projekt címe.

 

Workshop II. – Ismert jelenetek újragondolt zenékkel

A workshopba bekerülő zeneszerzők Balázs Ádám és Thomas Golubić vezetésével készítik el a kiválasztott jelentek zenei betéteit. A résztvevők előre megkapják a jeleneteket, hogy vázlatokat, ötleteket tudjanak készíteni hozzá. 

Kiknek ajánljuk:

  • zeneszerzők

Időpont: november 16. 10.00–14.30

Helyszín: Brody Studios, Den (1064 Budapest, Vörösmarty u. 38.) 

A workshop angol nyelvű. A workshops-ra való regisztrációt lezártuk.

Részvételi feltételek:

  • zenei referencia (doc vagy pdf)
  • demófelvételek, kész film dalai vagy meg nem jelent zene (link)

 

Október

VALÓSÁG VAGY MÉGSEM? – 3D animáció és a digitális karakterkészítés

Szigeti Attila – Az ötlettől a táncoló pixelekig

Az internet tele van a filmes trükköket leleplező, „behind the scenes” videókkal. Ha valaki kellően érdeklődő és türelmes, ezekből kis hézagokkal össze tudja legózni a folyamatot. Ebben az előadásban a kis hézagokat is kitöltjük:végigjárjuk egy 3D animációs film elkészítésének lépéseit, szakterületeit és eszközeit, az ötlet megszületésétől a befejezett képsorokig.

Czakó József – Az életre kelt polygon 

A 3D animációs filmekhez nem castingon válogatjuk a szereplőinket, hanem legyártjuk őket. Mi tervezzük meg és készítjük el a szereplő testének arányait, testalkatát, arcát, haját, ruházatát, kinézetét, és ha mást kíván a történet, át is tudjuk őt alakítani. Ez a nagy szabadság sok buktatót rejt. Ezen az előadáson bemutatjuk, hogyan tervezünk, és készítünk el 3D karaktereket, kik és milyen eszközökkel alakítják a szereplőinket.

Előadók:

Czakó József: A Digic Pictures egyik, karakterekért felelős art direktora. Formatervezőként végzett, 2011-ben csatlakozott a stúdióhoz, ahol vizuális koncepciók megal­kotásával, digitális szobrászattal és textúrázással foglalkozott olyan projek­tekben, mint az Assassin’s Creed Revelations és a Mass Effect 3. Karakter art direktorként 2018-ban mutatkozott be a League of Legends Climb trailerében.

Szigeti Attila: A Digic Pictures Karakter Divíziójának igazgatója, aki a filmek szereplőit és kellékeit elkészítő csapatot vezeti. Építészeti tanulmányait követően 3D animációs filmek fejlesztésével, rendezésével és gyártásvezetésével foglalkozott, 2011-ben produkciós koordinátorként kezdett a Digic-ben, 2015 óta igazgató.

Kiknek ajánljuk:

  • animátorok
  • operatőrök
  • storyboard-rajzolók
  • grafikusok
  • 3D modellezők
  • rendezők
  • producerek
  • kaszkadőrök
  • mozgásművészek
  • filmszakos hallgatók

Az előadás magyar nyelvű. Az előadásra való regisztrációt lezártuk.

Időpont: 2018. október 31. 15.00–19.00

Helyszín: MOME Z, nagy auditórium (1111 Budapest, Bertalan Lajos u. 2.)

 

STORYBOARD, MINDENEKELŐTT – Kurt van der Basch

Előadó:

Kurt van der Basch: kanadai származású, Prágában élő storyboard művész és illusztrátor. 1999-ben irodai asszisztensként kezdte meg filmes karrierjét, de hamarosan a Hallmarknál A sárkány éve c. kalandfilmhez készített illusztrációkat és A szövetség c. filmben díszletfestőként is dolgozott. Az Alien vs Predator és Terry Gilliam Grimm c. filmek vizuális koncepciójáért volt felelős. 2003-ban Liev Schreiber Minden vilángol c. filmjében és 2004-ben A mágus c. filmekben debütált storyboard rajzolóként. Azóta Európában és az Egyesült Államokban is számos produkcióban dolgozott a filmkészítés minden területén; a reklámfilmektől és videoklipektől kezdve a blockbuster filmekig. Készített storyboardot Janet Jackson, Kanye West és Madonna videóihoz és J.J. Abrahms Star Wars: Az ébredő sötétség c. filmjén is dolgozott. Kurt legutóbbi projektjei közé tartozik J. A. Bayona Jurassic World: Bukott birodalom és a most készülő nagy költségvetésű Carnival Row fantasy sorozat, melynek főszereplője Cara Delevigne és Orlando Bloom.

ELŐADÁS

Nem csak az animációs filmek, hanem az élőszereplős játékfilmek esetében is fontos az alapos előkészület. Kurt van der Basch előadása megmutatja, hogyan lehet a forgatókönyvben leírtakat a kreatív storyboard segítségével minél pontosabban megvalósítani. Számos példán keresztül megismerjük, hogy a rendezők milyen sokféle módon mondhatják el ötletüket a rajzolónak; hogyan lesz az elképzelésből storyboard rajz, és azt is, hogy a forgatás során miképpen változik valóssággá, amit közösen megálmodtak.

Kiknek ajánljuk:

  • producerek
  • rendezők
  • forgatókönyvírók
  • filmszakos hallgatók
  • ipar- és képzőművészet szakos hallgatók
  • storyboard rajzolók
  • grafikusok

Az angol nyelvű előadás ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció lezárult.

Időpont: 2018. október 4. 18.00-19.30

Helyszín: MOME Z (1111 Budapest, Bertalan Lajos utca 2.)

 

WORKSHOP

Kurt van der Basch kétnapos storyboard workshopot tart Budapesten.

A workshop során a résztvevők standard filmes beállításokkal dolgoznak, megismerik, hogy hogyan lehet a képekből sorozatot készíteni, a különböző beállítások váltakozása milyen hatással lehet a teljes történetre. Konkrét szituáció és forgatókönyv alapján több jelenethez is készítenek rajzot; kész storyboardokat elemeznek, újraértelmeznek és rekonstruálnak; a reklámfilm készítéshez is hasznos tippeket kapnak.

Kiknek ajánljuk:

  • storyboard rajzolók
  • grafikusok
  • filmszakos hallgatók
  • ipar- és képzőművészeti szakos hallgatók

Időpont: 2018. október 5-6. 9.00-17.00

Helyszín: MOME Z (1111 Budapest, Bertalan Lajos utca 2.)

Részvételi feltételek:

  • a workshop olyan diákoknak és szakmabelieknek szól, akik tapasztalattal rendelkeznek a rajzolás területén.
  • angol nyelvű motivációs levél (max. 1200 karakter)
  • képmontázs vagy portfólió saját munkákból (max. 3 oldalas pdf)

Jelentkezési határidő: 2018. szeptember 26. éjfél

A workshop angol nyelvű. A helyek száma korlátozott, ezért kérjük, időben regisztrálj, és csak akkor jelentkezz, ha mindkét napon részt tudsz venni. A workshopra való regisztráció lezárult.

 

Szeptember

BUDAPESTI KLASSZIKUS FILM MARATON

ALKOTÓTÁRSAK RÉGEN ÉS MOST – FORGATÓKÖNYVTŐL 4 OSCARIG: FANNY ÉS ALEXANDER
Katinka Faragó és Petrányi Viktória beszélgetése szakmáról, bizalomról, sikerről

Katinka Faragó hosszú karrierje során olyan jelentős rendezők alkotótársa volt, mint Bille August, Jan Troell, Liv Ullmann, Aki Kaurismaki valamint Andrej Tarvovszkij és az egyetemes filmművészet egyik legnagyobb alakja, Ingmar Bergman, akivel mintegy harminc évig dolgozott együtt.

<p class="m_2694

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem